Reacties cursisten

E heeft #dyscalculie en is sinds maart van dit jaar bij Ster(k)talent in begeleiding
Ik vind dat E. behoorlijk wat bijgeleerd heeft. Maar wat belangrijker is, ze is haar angst voor sommen kwijtgeraakt. Ze heeft niet direct meer een afwerende houding als het om rekenen gaat. En dat is een grote vooruitgang met dank aan jou.



Een ouder, die ook docente is aan een HBO opleiding, is enthousiast over de LEER LEREN methode. Zij vraagt zich af, waarom dit niet voor ieder kind beschikbaar is. Ze hebben er hun hele verdere studieloopbaan profijt van. Ook zijn er veel studenten, die niet exact weten wat zij nu precies moeten leren. Dit is zo jammer.



Hoi Sietske,

Nog bedankt voor de goede hulp van voor de vakantie, ik ben over naar 6VWO!

Groetjes Marijke



Hallo Sietske.

De cijfers zijn binnen.
Een 7.6 en een 7.
Dus zorgen om niks gewoon weer super gemaakt.
Bedankt voor alles het heeft echt geholpen.



Hallo Sietske.

Het cijfer is binnen, super goed een voldoende.
Een 7.1 op basis en een 6.4 op kader.
Ingrid was super blij en wij heel erg trots.



Ingrid, komt met haar ouders voor een intakegesprek. Zij zijn via de school bij Ster(k)talent terecht gekomen. Ingrid heeft dyslexie en moeite met Engels. Zij heeft last van faalangst, waardoor ze bij Engels, slecht presteert. Als snel blijkt dat het voor Ingrid, beter is als zij haar manier van leren anders aanpakt. Na 4 bijeenkomsten, komt ze stralend binnen. Ik had een 9.1 voor mijn Engelse woordjes en de repetitie ging ook heel erg goed. Ik had zelfs zin in de repetitie! Haar faalangst is verdwenen, omdat ze nu weet dat ze het wél kan.



Mirthe
Ik heb eerst uitleg gekregen over hoe de hersenen nou eigenlijk werken. Hoe ik normaal een tekst samen zou vatten, is door de hoofdzinnen te nemen, maar hier staat lang niet altijd de belangrijkste tekst in. Door het met verschillende kleuren te markeren krijg je er veel meer overzicht in. Daarna kun je er een tekening/mindmap van maken, waardoor je het veel makkelijker kunt onthouden. Ook heb ik een planning gemaakt waardoor ik duidelijker zie wanneer ik wat moet doen. En ik niet op het laatste moment nog begin met leren, maar het in stukjes verdeel. En daar krijg ik het veel rustiger. Ik heb nu zelfs tijd om met mijn vrienden af te spreken.
Heel erg bedankt hiervoor.



In de winkel wil ik afrekenen. Zit er een oud-cursist achter de kassa. Ze volgde een speciale training voor faalangst en examens. Ze zegt: Ik wilde u nog even bedanken, voor de tips die wij van u hebben gekregen. Ik heb het examen gehaald en had allemaal goede cijfers. Ik ben zooo blij.



Anna kwam 2 weken geleden voor het eerste deel van de training Leren Leren. Vandaag hebben we de training afgerond. Ik vind het heeeel handig. Ik heb nu meer overzicht en snap natuurkunde (waar ik nooit iets van begreep) nu ook. Ik vind het leuker om te gaan leren.



Alweer bezig met de training LEREN LEREN. Er wordt druk over getwitterd met anderen. Ook via facebook laten ze aan elkaar zien wat ze doen. Zo leuk



Vier jaar geleden mocht ik E. begeleiden bij het Leren Leren. Vandaag kreeg ik bericht van haar moeder dat ze was geslaagd. Dit is wat ze schreef: Mede door jouw hulp van Beeld & Brein (Leren Leren) is het haar gelukt. Tot het einde toe heeft ze gebruik gemaakt van de kennis die jij haar hebt gegeven.
Waarvoor nogmaals onze dank!



Alle leerlingen die in het afgelopen jaar een training hebben gevolgd in het Leren Leren, zijn over of geslaagd. Is dat niet een fantastisch resultaat?

Maak ook gebruik van mijn kennis en ervaring in het Leren Leren. Uw kind en uzelf zullen er veel voordeel van hebben.



Er zijn altijd kinderen die last hebben van examenvrees. Dan is het goed om een faalangsttraining te volgen.
In de afgelopen periode heb ik een training op een school voor Voortgezet Onderwijs gegeven aan een groepje leerlingen.

Hun reacties zijn als volgt:
Ik vond het super en heb er best veel van geleerd.
Ik vond het leerzaam. Het had van mij nog wel wat langer mogen duren.
Ik vond de training leuk om te doen.
Ik vond het leuk en denk ook wel dat ik er wat aan zal hebben.
Ik was gestuurd omdat ze dachten dat ik last had van faalangst, maar nu is bevestigd dat ik er geen last van heb. En toch heb ik er van geleerd.
Veel geleerd. Jammer dat het zo kort was.



Deze reactie kreeg ik binnen van een ouder, nadat haar zoon een coachingstraject had gevolgd. Hij heeft PDD-NOS. 4 bijeenkomsten waren voldoende.

Wij zijn heel blij met wat je voor onze zoon hebt gedaan. Natuurlijk moet hij het zelf doen, maar hij heeft meer inzicht gekregen in zichzelf, maar ook in de manier waarop hij de zaken moet benaderen.



Reactie van de teamleider HAVO, een week na de training:
Ik heb enkele leerlingen gesproken: waren positief over de tweede bijeenkomst en geven aan dat ze er zeker profijt van hebben. Tijdens lesbezoeken zag ik ook dat ze het geleerde toepasten.



Afgelopen week weer een training afgerond bij een VO school. Hieronder enkele reacties:
- Op de lange termijn is het leren leren leerzaam en heb je er veel aan. maar het is lastig om er in te komen. Het was overigens een prima tijdsbesteding

Een andere HAVOleerling geeft aan:
Handig om te markeren en de mindmap maken. het plannen is heel handig.
Sommige leerlingen vonden het wel interessant en denken ook wel dat het zal werken, maar weten niet of ze alles gaan gebruiken wat ze hebben geleerd.

Anderen vinden het een aparte manier van leren, maar hebben er wel veel van geleerd.

Enkele leerlingen denken niet dat ze er gebruik van gaan maken.

Gelukkig blijft de keus altijd bij de leerling zelf. Ook al weten wij, dat het voor de visueel ingestelde leerling een prima manier van werken is. Ze hebben al veel frustraties op hun pad gekregen en durven soms het oude vertrouwde niet los te laten.

Precies alles wat ik ook doe over het denken in plaatjes. En de mindmaps waren ook handig.
Ik vond de cursus heel leerzaam, zodat ik beter kan leren.
De training leer leren is top.



J. heeft zijn training afgerond en schrijft het volgende.
Het is altijd fijn om iets nieuws te leren. Vooral als het om leren gaat. Met markeren, mindmappen, kom je verder. Verder dan ik dacht. Nu je de onderwerpen kunt markeren, is het makkelijker om er iets over te vertellen. Dat geeft je een voorsprong, voor wat je moet weten over een toets.



September 2012.
Vorig jaar zat ik in HAVO 5 en snapte ik er helemaal niets van. Op een gegeven moment loop je achter, je hebt er geen zin meer in en denkt dan, laat maar zitten want het lukt toch niet. Het gevolg hiervan was dat ik ben gezakt voor mijn examen, omdat het leren niet goed ging. Dat moest dus veranderen.
Ik ben nu 2 keer bij Sietske geweest en ze heeft mij erg geholpen. Ze kijkt naar wat je leuk vindt om te doen en verwerkt dit zo met het leren.
Het leren wordt dus leuk!
Bij alle vakken ben ik nu een soort mindmap, met tekeningen erbij aan het maken. Ik vind het super handig want de leerstof snap ik nu heel erg goed.
Dus ben ik er heel erg blij mee.



Martine kwam vandaag voor het 2e deel van de training Leren Leren (beeld en brein) Individueel. Zij had de afgelopen weken geoefend met het markeren en het maken van de MindMap.
Zij had het toegepast voor economie en had een dikke voldoende gehaald.



Mark, heeft een individuele training Leren Leren (beeld en brein) gevolgd.
Dit is zijn reactie: Ik ging hierheen met een gevoel dat ik alles wel kon (en wist).
Maar door deze lessen heb ik meer geleerd, hoe ik beter kan leren en het ook nog leuker kan maken.



Er is net weer een training Leren Leren afgerond op het Marne College. De cursisten, uit de 3e en 4e klas, hebben 2 dagdelen de cursus gevolgd. Tussen het 1e en 2e deel, zat 14 dagen. Ze hadden de gelegenheid om alvast met het geleerde te oefenen.

In die periode waren er ook al toetsen geweest. Bijna allemaal hadden ze het markeren en/of het mindmappen toegepast. Het bleek dat de resultaten voor de toetsen waren gestegen. De één had in ieder geval een hoger cijfer, maar nog net geen voldoende. Anderen hadden nu eindelijk een voldoende gehaald. Ze waren allemaal blij met de gehaalde resultaten.

Hier ziet u de reacties van de cursisten na afloop van de gehele training:

Renee: Ik heb er erg veel van geleerd en ga het zeker gebruiken, vooral de mindmap en het markeren. Woordjes leren doe in wel nog steed op wrts.nl, want dat voldoet me beter.

Corné: Ik vond het wel leuk en ga in ieder geval markeren. Het maken van de mindmap lijkt me nog veel werk, dus doe ik dat misschien later wel.

Marin: Ik vond het wel interessant. Het markeren ga ik sowie so gebruiken. Het maken van een plaat ga ik soms gebruiken. Dat hangt af van de hoeveelheid. Met Nederlands heeft het wel gewerkt. Ik ben blij dat ik het gevolgd heb!

Ekke: Ik moest hier naar toe. Ik heb het niet nodig dus heb er niet veel aan gehad. Hiet is niet iets voor mij, maar het is een goede methode.

Cor: Ik vond het leuk en leerzaam om te doen. Het onderstrepen gaat me goed af en het tekeningen maken moet nog even wennen. Het was gezellig!

Maureen: Erg leuk. Het was echt leerzaam en het markeren ga ik zeker gebruiken en het tekenen soms. Ik ben blij dat ik hier ben geweest.

Jelmer: ik vond het leerzaam. Het plannen en markeren is handig. Het maken van een mindmap vind ik wel moeilijk.

Rob: Ik vond het wel leerzaam, maar wel veel werk.



Amsterdam HBO Opleiding ALO. Samen met Ellen Warmer, is er voor het vierde achtereenvolgende jaar, een training speedlearning gegeven. Dit jaar waren er 43 studenten die zich hadden opgegeven.
Omdat er studiepunten te vergeven zijn is niet iedere aanwezige even gemotiveerd, maar ze doen wel enthousiast mee met alle opdrachten.

Wat hebben we gedaan: Snellezen, mindmappen, tekst markeren, heartmath.
Veel cursisten gaven aan dat de ouders zich verbaasden over het feit, dat de training niet in het eerste studiejaar plaatsvindt. Dit zal in de toekomst vast gaan veranderen.



één week na de training op 23 januari, krijg ik van Marije een mailtje. Vandaag had ik een toets Engels, ik had een 8,5. Dat is toch fantastisch!!



Marije wist niet hoe ze haar woordjes Engels en Duits moest leren. Door samen te bekijken wat voor haar de beste manier van leren is, had ze al na 1 dag een 5.3. Normaal had ze een 1 of een 2.



Nadesh heeft een individuele training Leren leren gevolgd. He maken van de kaarten kostte in het begin veel tijd, maar nu heeft ze het onder de knie en is het zomaar klaar. Dankzij deze manier van leren haal ik nu allemaal hoge cijfers en ben ik vorig jaar toch nog overgegaan naar het 4e jaar.



Dat het werken met beelddenkers erg leuk kan zijn, bewijst het volgende verhaal. Gerard heeft Aardrijkskunde en moet van alles weten over Noorderbreedte, Oosterlengte enz.
Hoe moet je dat nu uitleggen. Ik kwam op het idee om twee appels te nemen en 1 appel in de lengte en 1 appel in de breedte door te snijden, om daar het verhaal mee te verduidelijken. Aan het eind zegt Gerard. Oh nu snap ik het, maar ik hoef voortaan geen TOMTOM meer mee te nemen als ik op reis ga. Ik neem gewoon een appel mee.



Jouke en ik zijn bezig met spelling en werken met de regel: je hoort ie, maar schrijft een i. Jouke bedenkt allerelei woorden en ook ik geef zo nu en dan een woord. Als ik vraag hoe schrijf je Maxima zegt hij: Met een hoofdletter.
Je ziet dat de manier van het stellen van een vraag ook erg belangrijk is.



Louw volgde een individuele training en vertelde al na 1 dagdeel op zijn middelbare school het volgende: Er ging een wereld voor me open en ik weet nu hoe ik moet leren. Er is eindelijk iemand die mij begrijpt en mijn 'probleem' (h)erkent. Moeder had altijd al het gevoel dat er niet uit kwam wat er in zat. Er was iets, maar niemand kon de vinger op de juiste plek leggen. Ook zij is erg blij voor Louw



In het tijdschrift heit en mem van april 2011, staat een artikel over beelddenken, een reactie van de ouders op het beelddenkonderzoek en de schoolbasistraining.
Het tijdschrift is gratis te verkrijgen bij onder andere de bibliotheken. Kijk ook eens op de site: heitenmem.nl



Floris zit in het 2e jaar van het Voortgezet Onderwijs en volgde de training Beeld en Brein 12+. Hij vindt het een handige manier van leren. Het is gemakkelijker en leuker en hij gaat het zeker gebruiken. Nu komt hij nog 1x per week voor studiebegeleiding en geeft daarbij aan dat het fietsen naar Scharnegoutum ook nog eens goed is voor zijn conditie. Slaan we dus 2 vliegen in 1 klap.
De ouders van Floris merken ook thuis een verschil in gedrag in positieve zin.



Sander zit in groep 7 en heeft de schoolbasis Beeld en Brein gevolgd, zijn reactie op de training is als volgt:
Ik vond het erg leuk bij Sietske. Ik heb veel geleerd.
Ik heb geleerd een verhaal in een beeld en brein kaart te maken en geleerd hoe ik een werkstuk kan maken.
Ik durf beter in de klas om hulp te vragen.
Sietske heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven. Het was kort, die 8 keer bij Sietske, zo leuk was het.



De ouders van Sander zijn erg enthousiast. Hieronder volgt hun reactie:
Sander is altijd met veel plezier naar je toegegaan.
Hij veranderde als hij bij je was geweest.
Kreeg meer zelfvertrouwen en plezier in het leren. Hij haalde op school betere resultaten en ook dat stimuleert enorm.



Jara zit in groep 8 en leert werken met de Beeld en Breinmethode. Wij zijn samen al een tijdje aan het werk. Dit is wat zij ervan vindt.
Jara: "Ik vind het nog steeds heel erg leuk om naar Sietske te gaan. Het is er gezellig en we doen allemaal goeie dingen. En ik leer ook ECHT wat van. Je kan dit alles natuurlijk ook voor op de middelbare school gebruiken".



Dion heeft een Beeld en Brein 12+ training gevolgd.
Ik maak nog elke week gebruik van de planning, want dat helpt erg goed.
De beeld en breinkaart helpt ook enorm met het leren van bepaalde stukken. Daardoor wordt leren echt leuker en makkelijker



Fenna,

Wij waren bij Ster(k)talent. Het was super. Je leert er van alles maar met plezier. Je hebt niet eens door dat je eigenlijk dingen aan het leren bent. Je leert heel veel. Je leert hoe je het beste dingen kunt aanpakken. Het maakt het leven een stuk makkelijker. Je leert positief denken. Vertrouwen in je zelf hebben. Met een lekker gevoel de dag doorbrengen. Ik vond het een super leuke tijd.



anekdote

Bente volgt de training schoolbasis. Daar leert zij een Beeld en Breinkaart te maken. Er wordt gebruik gemaakt van kleuren om een goed overzicht te krijgen. Bente is een beelddenker en als zij heel enthousiast is, vindt zij het moeilijk om haar verhaal op de juiste volgorde te vertellen. Op een dag komt zij thuis en wil een verhaal vertellen, maar de anderen begrijpen er helemaal niets van. Dus zegt moeder tegen Bente: "Je spreekt in allemaal kleuren tegelijk, zullen we bij de 1e kleur beginnen?'

Ook de meester merkt in de klas dat Bente een stuk zekerder overkomt. Ze krijgt nu de opdrachten op gekleurd papier en hij merkt het positieve effect ervan. Ze is nog wel druk in de klas, maar gedurende de tijd dat ze zich moet concentreren is de concentratie enorm verbeterd. Het lijkt alsof ze tegenwoordig ook sneller kan werken.



Anekdote

Jelle Jan is een beelddenker en volgt de training Schoolbasis.
Als we met het brein aan het werk zijn, wil hij vertellen dat hij weet waar de bloedvaten voor zijn in je hersenen. Hij kan alleen niet op het woord komen en zegt dan: 'Ik weet waar de "rode veters" voor zijn'.



Jeroen, heeft de training Beeld en Brein 12 + gevolgd, omdat hij dyslexie heeft. Van zijn werkgever moest hij een opleiding gaan volgen.
Hij stuurde na een tijdje het volgende bericht.
Dag Sietske,
Ik wilde je even vertellen, dat ik mijn eerste tentamens heb gehaald, een 7 en een 8.. Ik heb nog wel veel tijd nodig voor mijn studie, maar door het plannen gaat het al een stuk sneller. De Beeld en Breinkaart maak ik ook en dat scheelt wel met het leren.



Hallo Sietske,

Hartelijk bedankt voor de informatie.

Het leren lijkt nu al leuker, dit omdat je activer bezig bent.
De kleurtjes brengen mij meer overzicht en de leeslineaal meer rust.

Ik merk dat ik in hele grote lijnen al wel zoiets deed, maar dan met alleen blokschema's.
De kleurtjes erbij maakt alles nog duidelijker, ook pik ik nu na de training veel beter de belangrijke stukken uit de tekst, dit werkt erg lekker.

Uiteraart heb ik nog steeds wel dat het soms traag gaat en dat ik er soms "overheen" lees, maar ik denk dat dat steeds minder gaat worden.

Nogmaals bedankt voor je tips en prettige manier van lesgeven.

Jeroen



Ik heb geleerd hoe ik makkelijker kan leren en hoe ik een beeld en breinkaart kan maken. Voor geschiedenis heb ik een kaart gemaakt en wist bij de schriftelijke overhoring alles uit mijn hoofd. Ik vond het heel erg leuk bij jou (ook de katten)

Teun



Reactie van een Remedial Teacher, naar aanleiding van
een beelddenkonderzoek van een leerling

Ik heb net een oudergesprek tussen Sietske en ouders meegemaakt, over verslag beelddenkonderzoek. Wij hebben zelf al een aantal malen onze zoon laten onderzoeken (IQ en Sociaal-Emotioneel) maar ik heb nog nooit zo’n degelijk uitgebreid verslag en gesprek gezien en ervaren. Ik ben heel blij dat ik ouders geadviseerd heb om zo’n onderzoek door Sietske te laten doen.



Reacties over de training BEELD en BREIN TOP

Ik heb de training gevolgd van Beeld en Brein TOP. Deze training heeft mij handvaten gegeven over communicatie, welke verschillende manieren van denken er zijn en op welke manieren de verschillende denkers, communiceren.

Tijdens de training is mij duidelijk geworden dat er veel verschil zit tussen de manieren waarop de verschillende mensen communiceren. Vooral bij een telefoongesprek is het lastig duidelijk te maken wat ik nu precies bedoel en dat dit ook op de juiste manier aankomt bij de ontvanger. Hier kwam ik achter toen wij een oefening deden. Tijdens deze oefening had één kandidaat een tekening en de ander een blanco vel papier. De kandidaat met de tekening moest de tekening op een bepaalde manier uitleggen zodat de kandidaat met het blanco stukje papier de tekening vlekkeloos zou tekenen. Toen ik daar mee bezig was, dacht ik: je snapt toch wel wat ik bedoel, je weet toch wel hoe dit eruit ziet. Maar dat is uiteraard niet het geval. De andere kandidaat heeft geen idee wat ik in handen of in gedachten had.

Tijdens andere oefeningen, zoals het stellen van open vragen om een gesprek op gang te houden, kwam ik erachter dat ik deze onderwerpen erg gemist heb tijdens mijn studie. Tijdens mijn studie P&A op de NHL is dit bijna niet behandeld terwijl het voor mijn vak erg belangrijk is. Ik communiceer dagelijks met medewerkers van andere vestigingen die ook wel eens met problemen te maken hebben en waarbij ik het dan moeilijk vind om een gesprek op gang te houden.

T.

Ik vond het een erg leuke cursus. Als een ieder zich meer bewust zou zijn van de manier van denken van de ander, dan zou dat een prettige manier van samenwerken c.q. kopen/verkopen zijn.

C.

Prima cursus, communicatie is voor ieders belang.

P.

Ik zou ook mijn andere collega’s willen adviseren om deze training te gaan volgen.

S.





"Tijdens deze training hebben we ook de RET behandeld. Rationeel Emotionele Therapie. Hierin behandelen de trainers de manier waarop je ene situatie ingaat en hoe je tegen problemen aankijkt. Dit vond ik een zeer interessant onderwerp. Er zijn veel situaties waarin je van te voren al iets hebt; hier heb ik geen zin in, dit heeft toch geen zin, dit wordt weer een “leuke”werkdag. Deze gedachte maakt dan ook dat de situatie niet plezierig voor je wordt, terwijl als je de situatie positief instapt, er vaak ook ene positief gevolg aan gegeven wordt.



Reacties Beeld en Brein 12+


De keren dat ik de BB methode heb gebruikt gingen fantastisch! (op techniek,
waar ik altijd slechte cijfer haal, had ik een 8.3!)

Dus de methode werkt goed!

Mvg,
Arnoud



Hoi Sietske,
Ik wilde je het volgende nog even laten weten, Janna heeft haar rapport gehad, en wat een geweldige bijdrage het beeld en brein heeft geleverd. Voor het begrijpend lezen is zij van onvoldoende-matig naar ruim voldoende gegaan, ook met rekenen scoort ze een stukje beter.
Groetjes,

hoi!

ik heb een beeld en brein training gevolgd waar ik erg veel aan heb gehad. Daar wilde ik jou voor bedanken!
ik heb vooral veel gehad aan het uitleggen wat er op de beeld en brein kaart staat. als je alles kan uitleggen, weet ik zeker dat ik het goed heb geleerd. Ik vind het nu niet erg meer om een repetitie te leren en te maken
ik vond de cursus super tof, heb er veel aan gehad, en ik ga ervoor!!

groetjes Marjanne

“De uitleg werd gegeven met veel geduld en op een positieve, leuke manier. De dag ging erg snel.”



Dag Sietske,

Ik vond de cursus erg leerzaam en leuk om te doen. Ik gebruik het niet dagelijks maar wel voor hele zware proefwerken (Zoals bio van vrijdag (telt 4x)) en dat helpt wel. Eerst koste het vooral veel tijd om een BB kaart te maken, maar daar word ik steeds sneller en handiger in. Het heeft me wel geholpen maar niet altijd in dagelijks gebruik.

Vriendelijke groeten,

Jente



ik vind dat ik veel aan de trainig heb, ik heb ik leer beter plannen, en optijd ergens mee te beginnen, daardoor heb ik meer vrijetijd, en betere cijfers en voel ik me in het algemeen ook beter.

Nils



Remco heeft de training Beeld en Brein 12+ gevolgd, maar hij blijft het wel moeilijk vinden.

Door mondeling te overhoren gaat het veel beter, associeren e.d helpt goed. Voor het eerst frans gedaan met plaatjes en tekeningen. De cijfers waren daarna hoger. Zo nu en dan doen we een beeld en brein kaart, alleen het is enorm tijdrovend. Remco doet het niet met tegenzin, de moeilijke hoofdstukken worden wel een stuk overzichtelijk.
De tijdwinst vind ik er nog niet in terug.Wat hij uit zich zelf vraagt is om een weekplanning te maken. Dit werkt heel goed, en brengt rust.
Ik vind het nog steeds fijn dat hij die cursus heeft gevolgd, alleen al om het feit dat een beelddenker anders informatie tot zich neemt dan een ander. Dat hij dit op vroege leeftijd in ieder geval meekrijgt
De cijfers zijn niet echt hoog tussen 6-7, met uitschieters naar boven en beneden.
Remco zit verder goed in zijn vel, en wil zelf nog wel meer bijscholing over het beelddenken. Hij vond het prachtig zelfs de laatste keer. Het heeft hem in persoonlijk opzicht zeker goed gedaan!



Danielle kreeg begeleiding in groep 5 en het gaat nu heel erg goed met haar, leest u haar reactie maar eens.....


Op school ging het niet zo goed ze pesten mij
en wist niet meer wat ik wel of niet goed
meer deed op school, toen is mama naar
Sietske gegaan en die is toen gaan
helpen. We zijn begonnen met hele makkelijke
sommetjes en toen werden ze moelijk. Ik moest
ook oefeningen doen om beter te onthouden en
met 1 ding bezig zijn. Elke donderdag middag na
schooltijd ging ik gezellig naar sietske toen ook
ging we elke keer iets knutselen.Sietske was
altijd heel lief voor mij en hielp me prima, nu
kan ik heel goed mijn best doen op school.


Danielle
groep 6.



Beeld & Brein is een super methode om iets goed te leren.
Hoe ik hem en waar gebruik? Simpel..
Bij de meeste vakken waar je veel moet leren/lezen voor : SO's, en repetitie's, zoals; Biologie, Nederlands, Aardrijkskunde, Geschiedenis, ik gebruik het dan op de methode zoals ik hem geleerd heb.
Het is een super methode, het werkt goed!, en het helpt mij meer bij het leren, en je leert het zelf ook beter!
Verder wil ik ook Sietske Zwerver bedanken dat zij mij dit geleerd heeft,
In 2 woorden : Super Methode!!

Groeten Wessel Bosgraaf
Bogerman Sneek



De moeder van Danielle schreeft het volgende:

Danielle was, toen ze bij jou kwam erg onzeker en had zeer weinig zelfvertrouwen. Ze wist niet meer wat zw wel en niet kon. Door jou rustige open houding is ze weer opgebloeid tot een meisje dat weer met plezier naar school gaat. Door jou hulp en werkwijze met het leren en begrijpen, pakt ze dingen op school sneller op. Je liet Danielle in haar waarde, gaf haar de tijd en leerde haar methodes, zodat het op school beter zou gaan. Je begon bij de basis van het leren en hielp haar zo verder. Ook het huiswerk en de oefeningen werden thuis met veel plezier gemaakt en waar ze nu nog steeds veel aan heeft.



Schoolbasis® Beeld en Brein is niet alleen belangrijk voor het leren zelf, maar kan soms ook grote effecten geven op sociaal emotioneel gebied, leest u de reactie maar eens van Pieter en zijn moeder.

Pieter zegt zelf dat hij de cursus in het begin leuk vond, tot het huiswerk om de hoek kwam kijken.
Hij heeft wel moeite om precies te vertellen waar het probleem nou zat.
Voor mij had de cursus eigenlijk meer de functie van een eye-opener. Onze 'winst' van deze cursus ligt elders en niet in het leren op zich



Hallo Sietske!

Ik heb nog niet heel veel gebruik kunnen maken van de leer methode, omdat wij maar 1 toets maximaal per vak tussen de toetsweken door mogen hebben. 2 weken na de kerstvakantie heb ik toetsweek. Maar ik heb het wel een enkele keer kunnen gebruiken. Dat werkte heel erg goed.

Bedankt voor al uw hulp en tijd